ماجراجویی در بازی مرگ و زندگی | سریال آلیس در بوردرلند محصول مهیج نتفلیکس
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۶۰۵۱
به گزارش همشهری آنلاین، سه پسر جوان، یک گیمر، یک متصدی پذیرایی و یک متخصص آیتی در یک روز معمولی قرار میگذارند تا مثل همیشه با هم وقت بگذرانند و از زندگی ناخوشایندشان به همصحبتی هم پناه ببرند. یکی از کار اخراج شده، یکی دچار مشکلات خانوادگی است و وقتش را با بازیهای کامپیوتری میگذراند و دیگری در چارچوب نظم شرکتی که در آن کار میکند، گرفتار ملال شده و آرزوی یک زندگی پرهیجان دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شهر خالی از جمعیت، هراسناک و مشکوک، برای این سه نفر غیر قابل باور است. شب، چراغهای یک ساختمان روشن میشود و صدایی ورود آنها را به بازی خوشآمد میگوید. صدا به آنها میگوید که بازی، بازی مرگ و زندگی است. آنها به هر بازی که وارد میشوند، باید برای زنده ماندن تلاش کنند و باخت در بازی، به قیمت جانشان تمام خواهد شد. آنها کمکم با افراد دیگری ملاقات میکنند که آنها هم در زمانی عجیب، شاهد ناپدید شدن باقی ساکنان شهر بودهاند و باید برای زنده ماندن بازی کنند. اما این بازی را چه کسی طراحی کرده و چطور پای آنها از دنیای خودشان به دنیای بازی باز شده است؟ این بازی تا کی ادامه دارد و آیا میتوان از آن دنیا خلاص شد؟
با پیش رفتن داستان، کمکم به پاسخهای این سوالات نزدیک و البته با سوالات تازهتری روبهرو میشویم. درگیر شدن در بازیهای هر قسمت، هیجانانگیز و نفسگیر است. شخصیتپردازی خوب، روایت زندگی شخصیتها پیش از ورود به بازی و تغییر شخصیتها در جریان بازیها را هم میتوان از جذابیتهای دیگر این سریال به شمار آورد.
آلیس در بوردرلند Alice in Borderland محصول ژاپنی نتفلیکس، یک سریال فانتزی و علمی-تخیلی است و بر اساس یک مانگا اثر هارو آسو Haro Aso ساخته شده و کارگردان این سریال، شینسوکه ساتو Shinsuke Sato فیلمنامهنویس، کارگردان و طراح بازی ژاپنی است. فصل اول این سریال ۸ قسمت ۵۰ دقیقهای دارد و به تازگی آخرین قسمت آن منتشر شده است.
داستان ترسناک یا عاشقانه؟ | سریال تسخیر عمارت بلای محصول جدید نتفلیکس ملکه شطرنج در دنیای مردانه سالهای جنگ سرد | گامبی وزیر؛ سریال محبوب این روزهای نتفلیکس کد خبر 575067 برچسبها سینمای جهان نتفليكس ژاپنمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: سینمای جهان نتفليكس ژاپن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جای خالی یک سریال ایرانی درباره حسن صباح
دکترمراد عنادی؛ مدیرعامل مؤسسه جامجم، پژوهشگر و نویسنده کتاب «فرمانروایان الموت» است که چاپ دوم آن در نمایشگاه کتاب امسال و در غرفه نشر پردازش عرضه میشود. او در گفتوگو با خبرنگار ما درباره سریال الحشاشین معتقد است، این مجموعه که در جهان عرب طی ماه رمضان پخش شد، تلاش داشته است ریشه داعش یا رادیکالیسم سلفی را به نزاریان الموت و حسن صباح بهویژه برگرداند. همچنین در پروژه الحشاشین سعی کردهاند افسانهها را نیز وارد سریال کنند، مثلا داستان سه یار دبستانی یعنی خواجه نظامالملک، حسن صباح و خیام که نخستینبار از سوی رشیدالدین فضلا... مطرح شد بعدها در دیباچه ترجمه انگلیسی رباعیات خیام توسط ادوارد فیتزجرالد یادآوری گردید. ولی بهگفته خاورشناس و استاد تاریخ، مارشال هاجسن: انگار آن را بعدها خود نزاریها ساخته و پرداختهاند.عنادی که مطالعات مختلفی درباره حسن صباح داشته، میگوید: شماری از پژوهشگران اعتقاد دارند او متولد ایران بوده و درست است که اجدادش یمنی بودهاند اما از آنجا که یمن از دوره هخامنشی، اشکانی و ساسانی به بعد در گستره ایران فرهنگی بوده، صباح بهدنبال استقلال ایران و حفظش بوده بهویژه یکی از شعارهاش در انتقاد از امپراتوری سلجوقی بر این مبناست که چرا با این همه قدرت و گستردگی باید سلجوقیان بهدنبال تاییدیه گرفتن از خلافت عباسیانی باشند که نیرو و عده خاصی ندارند! این کارشناس رسانه با بیان اینکه پرداختن به حسن صباح بهدلیل شخصیت رازآلود و کاریزماتیکش برای مخاطبان خودبهخود جذاب است، میافزاید: این ساخته مصریها بحثهایی را برانگیخته، مثلا روایتی هدف سریال را به ضدیت با اخوان ارجاع میدهد و روایتی بر ضدیت با شیعه ارائه میکند. به نظر میرسد الحشاشین جای بررسی و نقد بسیاری دارد، ولی بهتر است در کشور خودمان سرمایهگذاری واقعبینانهای انجام بگیرد و درباره صباح یک سریال دقیق و هماهنگ با واقعیتهای موجود ساخته شود. فضاها، تصاویر و لوکیشنهای سریال هیچکدام در ایران و مربوط به ایران و فرهنگش نیست و همه و همه در کشوری عربی و عربزبان است. وی با تأکید بر اینکه بعدها جریان اسماعیلیه با صوفیگری و دراویش ترکیب و ادغام میشود تا زمان قاجار که بخشی از آنها به هند مهاجرت میکنند و آنجاست که میان آنها و انگلستان پیوندهایی برقرار میشود، میگوید: اسماعیلیه کنونی (بهویژه آقاخانیه) با آن اسماعیلیه تاریخی شاید از نظر نوستالژی و اسطورهای به کیش حسن صباح وفاداریهایی داشته باشند وگرنه کلا چنین به نظر میرسد که سبک زندگی و شیوه تفکرشان کاملا عوض شده و از ماکت حسن صباح فقط بهدنبال بهرهبرداری تاریخی و اعتباری برای خودشان هستند. اسماعیلیه فعلی خیلی حساسیتهای مذهبی ندارد که همکاری با آنها را برنتابد. تساهل در نگاهشان موج میزند و به آن اصول سخت و سفت که صباح داشته، رویکرد و گرایشی ندارند. خود صباح براساس اسناد تاریخی، شخص بسیار معتقد و متشرعی بوده تا جایی که حتی با پسرانش بهخاطر گناه یا کار غیرشرعی برخورد شدید کرده یا دخترانش که امورات زندگیشان را با نخریسی و دوکریسی اداره میکردند و در کل زندگی بسیار سادهای در پیش گرفته بودند و مقررات شریعت را بهشدت رعایت میکردند. افزون بر این، فقر منابع مکتوب و دسترس نبودن منشور حسن صباح در مجموع رهبران جدیدشان را به تفسیر به رای گرایش داده و فرمانهای مندرآوردی که حتی خیلی از نگره و تفکر حسن صباح فاصله دارد.