گلایه تند بازیگر پیشکسوت از ابتذال در سینما/مرگ از بیخ گوش بازیگر سریال آنام گذشت+عکس
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۵۱۱۸
خبرگزاری میزان- بیست و نهمین روز از فروردین ماه سال 97 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می توانیم به نقد تند "محمد کاسبی" از وضعیت کنونی سینمای ایران اشاره کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و نهمین روز از فروردین ماه سال 97 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می توانیم به نقد تند "محمد کاسبی" از وضعیت کنونی سینمای ایران اشاره کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کاسبی سینمای ایران را به شدت درگیر ابتذال و کمدی های سطحی خواند و بازی بازیگران در این آثار را تقبیح کرد. وی بازیگران را در تولید آثار مبتذل سهیم دانست و خود را همواره بازیگری گزیده کار معرفی کرد.
کنایه بازیگر خوش رکاب به یک مسئول فرهنگی/فیلمهای مبتذل امروز اگر برای من بود از غصه دق میکردم
محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص فعالیتهای اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر کار خاصی ندارم و بازی در هیچ کاری را نپذیرفته ام. "سر دلبران" آخرین اثری بوده که در آن به ایفای نقش پرداختم که ماه رمضان امسال از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
وی درباره حضورش در سریال سر دلبران افزود: این سریال یکی از آثاری است که سالها نمونه آن تولید نشده و مردم بدون شک از آن استقبال خواهند کرد. من به شدت گزیده کار هستم و با این وجود افتخار می کنم که در این اثر بازی کرده ام.
بازیگر فیلم "رفقای خوب" درباره کم کاری خود در عرصه سینما ادامه داد: متاسفانه در سینما پیشنهاد خوب وجود ندارد که بخواهم در آن بازی کنم. آخرین بار در فیلم سینمایی "امپراطور جهنم" به ایفای نقش پرداختم و بعد از آن ترجیح دادم در آثار سطحی حال حاضر سینمای ایران بازی نکنم.
وی در همین راستا ادامه داد: دلیل کم کاری من در سینما انتخاب های خودم است و اگر نه پیشنهاد که زیاد است اما اگر ده فیلم به من پیشنهاد دهند به زور می توانم بازی در یکی از آنها را قبول کنم. من عادت کردم که گزیده کار باشم و بیکار ماندن را به بازی در هر فیلمی ترجیح می دهم.
برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.
پیشکسوت موسیقی ایران تقدیر شد/چکناواریان: من یک بروجردی سادهام+ عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مجموعه برگزیده آثار لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی کشورمان سه شنبه شب ۲۸ فروردین ماه در قالب برگزاری یک مراسم ویژه توسط موسسه فرهنگی هنری "راد نو اندیش" در تالار وحدت تهران رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور لوریس چکناواریان و تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی ، تئاتر و سینمای کشورمان برپا شد، از پانزده اثر صوتی و تصویری این آهنگساز و رهبر ارکستر برجسته در قالب سیزده اثر صوتی و دو اثر تصویری که طی سال های گذشته توسط ارکسترهای مختلف داخلی و بین المللی اجرا شده ، رونمایی شد.این در حالی است که پخش فیلم هایی از آثار لوریس چکناوریان بخش های دیگر این مراسم را تشکیل می داد.
امید نیک بین مدیر تولید مجموعه برگزیده آثار لوریس چکناواریان در بخشی از این مراسم بیان کرد: این شادمانی که امشب شاهد برگزاری آن هستیم فقط بخشی از آثار استاد چکناواریان است که به انتخاب وی از گنجینه آثارشان بیرون آمد و به همت موسسه فرهنگی هنری "راد نو اندیش" به ثمر رسید.
وی ضمن قدردانی از رازمیک اوحانیان در بخش شرح و شناخت آثار لوریس چکناواریان در این مجموعه بیان کرد: انتخاب آثار کار بسیار مشکلی بود، چرا که ما تصمیم داشتیم این کارها را با کیفیت بسیار بهتری به لحاظ میکس و مسترینگ ارائه دهیم. البته برخی از آثار ارائه شده کارهای قدیمی هستند که امکان میکس و مستر مجدد نداشتند اما در مجموع فکر می کنم مجموعه فعلی از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشد.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
برای استجابت دعا در هر پنجشنبه ماه شعبان روزه بگیرید/ ثمره کار نیکو در ماه شعبان هفتاد برابر است
علی نوریزاده کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص ویژگی های ماه مبارک شعبان گفت: ماه شعبان از فضیلت و جایگاه بسیار بالایی نزد بزرگان دینی برخوردار است و درباره ارزش و اهمیت آن، صحبتهای بسیاری داشته اند همچنین حضرت محمد (ص) در یکی از سالها پیش از آغاز ماه شعبان به شرافتهای این ماه اشاره کردند.
نوری زاده در ادامه تصریح کرد: در بخش هایی از این خطبه که در بحار الانوار به آن اشاره شده، چنین آمده است: شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است. حاملان عرش آن را بزرگ میشمارند و حق آن را میشناسند. آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد میگردد و در آن بهشت آذین بسته میشود و این ماه را شعبان نامیدهاند زیرا در آن ارزاق مؤمنان تقسیم میشود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر میشود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره میدهد.
وی در ادامه صحبتهای خود اظهار کرد: همچنین براساس آنچه که در منابع مختلف از جمله وسائل الشیعه به آن اشاره شده، در هر پنجشنبه ماه شعبان فرشتگان به دعا کردن میپردازند و هر فردی که در این روزها روزه بگیرد، خداوند او را میبخشد و دعایش را مستجاب میفرماید.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
نجات جان سیروس گرجستانی از مرگ در آنام/قمی هستم اما آذری ها را دوست دارم
جواد افشار کارگردان سریال آنام در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره این سریال گفت: "آنام" هم مثل همه کارهای من تکه و بخشی از عمر من است. یک سال و نیم درگیر این پروژه بودیم و بالاخره تصویربرداری آن به پایان رسید.
وی در همین راستا افزود: یک سال و یک روز فیلمبرداری این کار به طول انجامید و این زمان تنها مختص ضبط آن بود و حدود 6 ماه هم مشغول پیش تولید آن بودیم.
کارگردان "کیمیا" درباره قصه و موضوع "آنام" اظهار کرد: آنام قصه ای داشت که دوستش داشتم، برایم جذاب بود و مخاطب هم آن را دوست دارد. چون قصه را دوست داشتم در اجرا به ذوق آمدم و سعی کردم با عشق کار کنم. همه آثاری که ساخته ام این گونه بوده اما آنام را یک جور دیگری دوست داشتم.
افشار به جزئیات تولید و مسائلی که وجود داشت اشاره و بیان کرد: آنام سختی های زیادی در تولید داشت با توجه به محدودیت ها و مشکلات مالی که پیش رو داشتیم سعی کردیم این مشکلات را تحمل کنیم تا خروجی بهتری داشته باشیم به همین دلیل به آذربایجان رفته و در روستاهای محروم و دورافتاده با سختی های بسیار زیاد، محدودیت ها و محرومیت ها توانستیم تصاویر زیبا و خروجی خوب و قصه های ناب روایت کنیم که برای مخاطب تازگی داشته باشد و دوستش داشته باشد که خوشبختانه این اتفاق روی داد.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
من فقط با محمد حسین مهدویان کار نمیکنم/کار خوب کارگردانان دیگر پیشنهاد شود بازی خواهم کرد
مهدی زمینپرداز بازیگر فیلمهای ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز و لاتاری در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص دلیل همکاری متوالی خود با محمدحسین مهدویان گفت: من به عنوان بازیگر همواره کاری را قبول می کنم که امکان درخشش و دیده شدن داشته باشد. کارهای زیادی تاکنون پیشنهاد شده که به فراخور زمان در برخی بازی کرده ام و آنهایی که دوست نداشتم را نپذیرفته ام. این طور نیست که من همواره فقط و فقط با محمدحسین مهدویان کار کنم زیرا اگر کاری خوب باشد در آن بازی خواهم کرد.
وی در همین راستا ادامه داد: کار کردن با محمدحسین مهدویان لذت های خاص خود را دارد. وی همه جوره روی کار مسلط است و تو عنوان بازیگر مطمئنی در فیلم وی به خوبی دیده خواهی شد. علاوه بر این تا حدی برای فیلم های مهدویان حاشیه درست می کنند که ناخودآگاه همین حواشی باعث بیشتر دیده شدن فیلم های محمدحسین شده است.
بازیگر فیلم "ماجرای نیمروز" درباره برخی نقدها نسبت به فیلم لاتاری اضافه کرد: برخی فکر می کنند مهدویان باید صرفاً مستند بسازد. وی فیلمساز است و می تواند هر کاری را که بخواهد تجربه کند. فیلم های اخیر تجربه های مهدویان در مقام کارگردان است و لاتاری قطعاً اتفاقی متفاوت از آثار قبلی وی است. خوشبختانه مردم لاتاری را دوست داشته اند و همین مهم ترین نکته است.
برای مشاهده ادامه این گفتوگو اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قصه شهرت و پایانش رنگ کهنگی نمیگیرد/ ترس و تردیدهای یک ستاره
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبهرو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانهای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگیهای نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلمهای مختلف و طرح روایتهای متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش میرفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربههای خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت میکرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایشهای «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیدهاند، او را به خاطر میآورند. بازیگر همنسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را میداد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلیشان بود اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.
افشاری، به خاطر ویژگیهای ظاهریاش اغلب در نقشهای کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه میرفت، صدای خوب، قدرتش در بداههگویی و انعطاف بدنیاش کمک میکرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدیاش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد میتواند سیمای جوان بذلهگو و طناز را تغییر دهد.
موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه سادهاش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط میشد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی میکرد، از تماشاگر خنده میگرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر میکرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و سادهدل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.
طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسهکننده عمر بازیگری افشاری را تضمین میکند. نکتهای که به نظر میرسد، یکی از دغدغههای شکلگیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار میدهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان میدهد که فردای حرفهاش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمیبیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی میکند که دوره طلایی حرفهاش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاریهای فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملالآور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازیاش تینو صالحی قرار داده است.
تعامل و بده بستانهای آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشتهای قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی …» متلکهای سیاسی و تکهپراکنیهای اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، میتواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکههای اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسائلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی میکند.
برای افشاری به شهادتِ «چه کسی …»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان میگیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس میکند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوعالکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با مأموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواستهای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترسها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.
«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستارههاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» میتواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی …» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنگی نمیگیرد.
کد خبر 6097465 آروین موذن زاده